خورشد

۵۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
154-

چکیده: یک رفتار همواره در حوزه یک نوع خاص کنترل اجتماعی باقی نمی&lrm ماند. برخی از عنوان&lrm های مدنی مانند معامله فضولی و غصب به حقوق کیفری نیز کشانده شدند تا شاید به پشتوانه ابزار مجازات کیفر در قالب یک نظام کنترلی شدیدتر، کمتر روی دهند و نظم اجتماعی و روابط افراد کمتر مخدوش و نقض شود.

بررسی، نشان می&lrm دهد که هدف فوق، تنها مورد نظر قانونگذاران کیفری ایران نبوده است، در کنار هدف گفته شده در بالا، تواناتر کردن و تجهیز حکومت و قدرت سیاسی به ابزار مجازات کیفر در این گرایش دخالت داشته است.

از منظر حقوقی، تمایزمهم و برجسته یک عنوان مدنی مشابه با عنوان کیفری در سوء نیتی است که قانون&zwnj گذاربرای جرم به طور معمول در نظر می&zwnj گیرد در حالی که در امور مدنی و حقوقی سوء نیت، عنصر تاثیر&zwnj گذار به شمار نمی&zwnj آید.

اگر بتوانیم یک ارزیابی دقیقی از تأثیر این دو نوع ضمانت اجرا داشته باشیم، می&lrm توانیم نتیجه بگیریم که در برخی موارد امکان جرم&lrm زدایی از این عنوان&lrm ها و استفاده از سایر تدابیر جانشین وجود دارد.

واژه&lrm های کلیدی: عنوان مشابه، جرم&lrm انگاری، ضرر، مسئولیت مدنی، مسئولیت جزایی و سوءنیت

مقدمه

1-بیان مسئله وشناخت آن

از منظر حقوقی تمایز مهم وبرجسته یک عنوان مدنی با عنوان کیفری در سوء نیتی است که قانونگزار برای جرم به طور معمول در نظر می گیرد .در حالی که در امور مدنی و حقوقی سوء نیت عنصر تاثیر گزاری به شمار نمی آید.

همین تفاوت در امور مدنی وامور کیفری باعث شده است که رفتارهائی که در حوزه های مختلف حقوقی اتفاق می افتد از نظرنوع کارو محتوا بسیار به هم شبیه باشند ولی در امور کیفری وامور مدنی نام های مختلفی دارند .مثل معامله ی فضولی در امور مدنی وانتقال مال غیر در امور کیفری.

نگارنده در این تحقیق سعی دارد عناوین مشابهی را از قانون مدنی وقوانین جزائی مورد بررسی ومقایسه قرار دهد.

2-جهت انتخاب موضوع:

بحث های حقوقی همیشه از پیچیدگی وسنگینی بسیاری برخوردار است وهمیشه در مباحث حقوقی ما شاهد هستیم که نظرات ومباحث بسیار زیاد نظری وجود داردوشاید حتی موجب سردرگمی بسایری از افراد شود .شاید یکی از دلایل این امر گستردگی بیش ازحد وهمچنین حساسیت بالای این مسئله باشد.

یکی از مباحثی که درحقوق وجود دارد این است که رفتار های حقوقی با توجه به شباهتی که دارند در امور مدنی وکیفری متفاوت است و عنوان های آنها فرق دارد همچنین شیوه ی رسیدگی وجبران آنها نیزمتفاوت است.

جذابیت وپیچیدگی این مضوع نگارنده را به این سمت سوق داد کهموضوع کار تحقیقی (2)خود را بررسی شباهت بعضی عنوان های حقوقی وکیفری در حقوق ایران قرار دهد.

3-روش تحقیق :

تحقیق پیش رو حاصل راهنمائی هاومساعدت های استاد بزرگوار جناب آقای قنبری است ولی بیش مطالب تحقیق به شیوه ی کتابخانه ای وبا استفاده از منابع وماخذی که در پایان تحقیق ذکر شده است استفاده شده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:5

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

اندازه گیری

تئوری آزمایش: کولیس:این دستگاه برای اندازه گیری دقیق قطر اجسام (داخلی وخارجی)وعمق اجسام به کارمیرودکه دارای دقت .02 میباشد.

اجزای کولیس ؛

1 &ndash خط کش ثابت :یک قسمت مدرج وثابت است که برحسب سانتی متر و میلی متر مدرچ شده است وطول ان درحدود137میلی متراست .

2 &ndash ورنیه :یک قسمت متحرک ومدرج است که شامل چندین قسمت وهرقسمت شامل 5قسمت کوچکتر وتقریبا 50 قسمت وهرقسمت8 9 .میلیمتراست .

3-پیچ ورنیه :یک پیچ معمولی که برای ثابت نگه داشتن ورنیه برروی خط کش وبرای خواندن دقیق ان بکارمیرود .



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

فایل : word

قابل ویرایش و آماده چاپ

تعداد صفحه :22

فراموشی و حافظه

فراموشی چیست؟

همه ما در زندگی روزمره خود مواردی را سراغ داریم که نتوانسته باشیم مطلب ، اسم فرد یا مکان خاص و یا اطلاعات دیگری را یادآوری کنیم. شاید بسیار پیش آمده باشد که مدتها به دنبال دسته کلید یا وسائل شخصی دیگر خود گشته باشیم و خیلی موراد دیگر. همه اینها مواردی جزئی از اختلال در عملکرد حافظه را نشان می&zwnj دهد که تحت تاثیر عوامل مختلف ممکن است بوجود بیاید. این عوامل هرچه باشد، آنچه که برای ما پیش آمده این است که نتوانسته&zwnj ایم به اطلاعاتی که مطمئن از دانستن آنها هستیم، دست پیدا کنیم. به عبارتی حافظه نتوانسته به اطلاعاتی که قبلا ذخیره کرده&zwnj ایم، دسترسی پیدا کند. پدیده&zwnj ای که همه آن را با عنوان فراموشی می&zwnj شناسیم که در بسیاری موارد هم نتایج ناگواری به بار می&zwnj آورد، مثل کم شدن نمره امتحانی.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

دانلود فایل فلش ترمیمی و رام رسمی ۴ فایل سامسونگ Galaxy S Duos S7562(رام رسمی 4فایه)

دانلود فایل فلش ترمیمی و رام رسمی ۴ فایل سامسونگ Galaxy S Duos S7562

Galaxy S Duos S7562 Repair Firmware &ndash Android 4.0.4

Version: S7562XXALHC

در این مطلب و به درخواست یکی دیگر از کاربران سایت جنوب جی اس ام

رام رسمی فارسی S7562 در خدمت شما عزیزان خواهیم بود. این رام از زبان فارسی پشتیبانی میکند.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:10

فهرست و توضیحات:

مقدمه

ایدز چیست ؟

چه مقدار از مردم مبتلا به ایدزند

چطور ایدز می گیریم

  • آمیزش بدون محافظت (رابطه جنسی ) با فردی که ویروس را دارا است .
  • استفاده از سوزن وسورنگ مشترک با فرد حامل ویروس
  • دریافت فرآورده های اهدایی خونی بوسیلة اشخاص آلوده (یا از اشخاص آلوده )
  • گرفتن خون آلوده به HIV ، مایع منی یا مایع وا ژن و یا ریختن آنها روی زخم ها و جراحت های باز .
  • خراشیدن عمیق بوسیلة سوزنها و وسایل جراحی آلوده به ویروس
  • انتقال ویروس از مادر به جنین در طول دوره بارداری یا تولد .
  • × آیا می شود از طریق تزریق خون ایدز بگیریم ؟

خطر انتقال HIV بوسیله تزریق خون آلوده عملاً وجود ندارد . برآورده شده ، ابتلاء از طریق تزریق خون آلوده 493000 /1 تو باشد .

  • × آیا از طریق اهداء خون ایدز می گیریم ؟

نه ، سوزن و سورنگهایی که برای انتقال خون به کار می روند . یکبار مصرف اند .

  • × HIV چطور عمل می کند ؟


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه42

فهرست مطالب

ازدواج محمد (ص) آازبعثت نخستین مسلمانان آز

ارمخالفان مهاجرت به حبشه

نخستین گام هجرت به م

دینه عترت یا اهل بیت ازدواج

ج محمد (ص) آغازبعثت نخستین مسل

مهاجرت به

بشه آزارمخالفان نخستین گام

هجرت به مدینه عترت یا اهل بیت جنگ بدر « « زندگی نامه پیامبر اکرم (ص) » »

بیش ازهزاروچهارصد سال پیش در روز 17ربیع الاول برابر اوریل 570 میلادی کودکی در شهر مکه چشم به جهان گشود. پدرش عبدالله در بازگشت از شام در شهر یثرب چشم از جهان فرو بست و به دیدار کودکش محمد نایل شد .زن عبدالله مادر محمد آمنه دختر وهب بن عبدمناف بود. برابر رسم خانواده های بزرگ مکه آمنه پسر عزیزش محمد را به
دایه ای به نام حلیمه سپرد تا در بیابان گسترده و پاک و دور از آلودگیهای شهر پرورش یابد . محمد بعد از اینکه به سن پنج سالگی رسیده بود به مکه بازگردانید . دو سال بعد که آمنه برای دیدار پدر و مادر وآرامگاه شوهرش عبدالله به مدینه رفت فرزند دلبندش را نیز همراه برد پس از یکماه آمنه با کودکش به مکه برگشت اما در بین راه در محلی به نام ابواء جان به جان آفرین تسلیم کرد و محمد در سن شش سالگی از پدر و مادر هر دو یتیم شد و رنج یتیمی در روح و جان لطیفش دوچندان اثر کرد. سپس زنی به نام (ام ایمن) این کودک یتیم این نوگل باغ زندگی را همراه خود به مکه برد. این خواست خدا بود که این کودک درآغاز زندگی از پدر و مادر جدا شود تا رنجهای تلخ و جانکاه زندگی را در سرآغاز زندگی بچشد و در بوته آزمایش قرارگیرد درآینده رنجهای انسانیت را بواقع لمس کند و حال محرومان را نیز دریابد از آن زمان در دامان پدربزرگش عبدالمطلب پرورش یافت. عبدالمطلب نسبت به نوه ی والاتبار و بزرگ منش خود که آثار بزرگی درپیشانی تابناکش ظاهر بود مهربانی عمیقی نشان میداد دوسال بعد براثر درگذشت عبدالمطلب محمد از سرپرستی پدربزرگ نیز محروم شد . نگرانی عبدلمطلب درواپسین دم زندگی به خاطر فرزندزاده ی عزیزش محمد بود. به ناچار محمد در سن هشت سالگی به خانه ی عموی خویش ابوطالب رفت و تحت سرپرستی عمویش قرارگرفت. ابوطالب پدرعلی بود.آرامش و وقار



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:12

فهرست مطالب

18 درصد محصولات بخش کشاورزی ایران ضایعات است

تولید 112 میلیون تن محصول کشاورزی

خودکفایی در تولید گوشت و شیر

تعریف ضایعات از دیدگاه FAO

علل ضایعات محصولات کشاورزی

کاهش ضایعات محصولات کشاورزی

وضعیت کشاورزی در ایران از دید آمار و ارقام:

کشاورزی ارگانیک و تنوع زیستی(Biodiversity)

تقویت تنوع :

کار با طبیعت :

حفظ سنتها :

تهدیدهای تنوع زیستی :

حمایت از کشاورزی ارگانیک

سیاست ها :

تحقیقات و ترویج

بهبود بازار فروش:

کاهش تهدیدات

استانداردهای تنوع زیستی

مقدمه

جمهوری اسلامی ایران با تولید حدود 100 میلیون تن از نظر تنوع محصولات کشاورزی رتبه سوم را در جهان دارد.
خبر معاون امور بین الملل و امور آفریقا در وزارت جهاد کشاورزی در سومین اجلاس وزرای کشاورزی همکاری های اقتصادی - منطقه ای (اکو) در تهران گفت: ایران از 66 محصول اصلی کشاورزی/ تولید کننده عمده 25 نوع است که بیشتر انها جزو محصولات باغی هستند.
تنوع اب و هوایی و شرایط تولید مناسب موجب شده است ایران در بسیاری از محصولات کشاورزی مانند خاوریا و محصولات شیلاتی / پسته / زعفران / مرکبات / سیب/ انگور/ خرما/ خشکبار / زیره و غیره از عمده تولید کنندگان و صادر کنندگان جهان شناخته شود.
اجلالی گفت : سرمایه گذاری به عنوان عامل مهم در رشد وجهش اقتصادی از جمله در رشد بخش کشاورزی به حساب می اید.
با وجود آنکه در دهه های اخیر هیچ گاه سهم کشاورزی از سرمایه گذاری 10درصد فراتر نرفته اما در سالهای اخیر سعی شده است با افزایش جاذبه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی که اغلب کمتر از نصف سایر بخشها بوده است و با استفاده از ساز و کارهای روزامد مالی و اقتصادی سرمایه گذاری در این بخش افزایش یابد و فرصت های شغلی بیشتری بوجود اید.
به همین منظور برنامه های زیر ساختی به اجرا درامده است و استمرار دارد که از ان جمله می توان افزایش راندمان آب / حفاظت و اصلاح از اراضی/ افزایش تولید و توزیع ادوات و تجهیزات کشاورزی /تامین و استفاده بهینه از نهاده های کشاورزی به ویژه استفاده از بذور مرغوب و مقاوم ، مبارزه با آفات و بیماریها با استفاده از روشهای نوین / توسعه واحدهای تولیدی دامی و شیلاتی / برنامه های پایش / پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی/ اجرای برنامه های جنگداری و آبخیزداری و انتقال نتایج تحقیقات به واحدهای تولیدی اشاره کرد که هر سال از رشد قابل توجهی برخوردارند.
نتایج همه سیاست ها و برنامه ها موجب شده است همواره حتی در شرایط نامطلوب اقلیمی بخش کشاورزی رشد مثبتی در کشور داشته باشد که در بعضی سالها این رشد به حدود 10درصد نیز رسیده است.
معاون امور بین الملل و امور آفریقا در وزارت جهاد کشاورزی گفت : توسعه و کسب سهم بیشتر از بازار برای این قبیل محصولات تنها در سایه به کارگیری فناوری های نوین بویژه در زمینه فراوری و بسته بندی امکان پذیر است.
البته همزمان تلاشهای زیادی به عمل امده تا موانع تجاری و فعالیت بخش خصوصی برطرف شود و این بخش بتواند با ویژگی های ممتازی که دارد منابع بیشتری را جذب کند و علیرغم تمام توانایی های بالقوه ای که برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی وجود دارد و هنوز از انها بهره برداری نشده است.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

چکیده
ارسال تصاویر در کانال های بی سیم غالبا منجر به از دست رفتن بسته ها خواهد شد. در این مقاله با استفاده از نهان نگاری
شکننده، روشی برای پنهان سازی خطای به وجود آمده در تصویر ارائه می گردد. در فرستنده، برای هرماکرو بلاک آدرس
محاسبه شده و در تصویر (BNM ) ماکرو بلاک معین در تصحیح خطا، با استفاده از الگوریتم بهترین تطابق در همسایگی
جاسازی می شود. برخلاف روشهای متداول، این اطلاعات در حوزه مکان جاسازی می شوند. جاسازی به وسیله یک کلید
شبه تصادفی انجام می گیرد. این کلید در فرستنده تولید شده و در گیرنده با داشتن این کلید می توان واترمارک
جا سازی شده را استخراج کرد. با توجه به جا سازی واترمارک در حوزه مکان ، در صورت حذف یک بسته می توان دریافت
که کدام واترمارک تخریب شده است در صورتی که اغلب روشهای حاضر از چنین قابلیتی برخوردار نیستند. الگوریتم ارائه
شده قاابلیت پیاده سازی در کانال های بی سیم را دارا است و نسبت به روش های مشابه از بازدهی بالاتری از نظر دیداری و
برخوردار است. PSNR مقدار کمی
کلمات کلیدی-پنهان سازی خطا، نهان نگاری داده ها،کانال های بی سیم.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:11

فهرست و توضیحات:

عوامل تسریع&zwnj کننده در رشد خلاقیت

جاندار پنداری

بازی سازنده

دوستان خیالی

رویای بیداری

شوخی سازی

داستان&zwnj گویی

رشد خلاقیت در بچه ها

برای پرورش خلاقیت در کودکان می باید به تمام ابعاد وجودی آنان اعم از بعد عاطفی ، اجتماعی ، شناختی ، آموزشی و....توجه شود.پرورش خلاقیت با عوامل محیطی مثل خانواده و اجتماع رابطه تنگاتنگی دارد. از جمله عواملی که در پرورش خلاقیت دخالت دارند می توان موارد زیر را نام برد.

1-فراهم آوردن محیط غنی از فرهنگ

2- برقراری جو عاطفی مناسب بین افراد خانواده

3-ضمن توجه به تخیلات بچه ها ، آن ها را به سوی واقعیت سوق دادن .

4-توجه به پرورش حواس پنج گانه بچه ها .

5-فراهم آوردن محیطی که امکان اشتباه کردن ، تجربه کردن و ریسک کردن را به بچه ها بدهد.

6-بردن بچه ها به دامن طبیعت ، نمایشگاه های هنری ، موزه ها ، کارخانه ها و....

7-استفاده از اسباب بازی های فکری و ساختنی که بچه ها بتوانند ایده های مختلف را روی آن پیاده کنند مانند : استفاده از انواع پازل ها ، مدل سازی ف جدول ها و.....

8-انجام کاردستی ، استفاده بهینه از وسایل دور ریختنی ، تهیه کلاژ و......

9-تشویق بچه ها به داشتن اندیشه های بکر و تازه .

10- توجه به سوالات عجیب و غیر معمول بچه ها .

11- توجه و احترام به عقاید و پیشنهادهای بچه ها.

12- عدم مقایسه بچه ها با هم.

13-قصه گفتن ، اجرای نمایش ، شرکت بچه ها در گروه های شعر و موسیقی



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:43

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

پیشینه طرح پژوهش

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

نوع دیگری از طرز تفکر این است که ذهن به عنوان منبعی فعال است و هر نقش، اطلاعات و معلومات را به همان شکل که از محیط می&zwnj گیرد، در خود جای نمی&zwnj دهد. ذهن موجودی فعال است، مطلب را می&zwnj گیرد، تجزیه و تحلیل می&zwnj کند و در واقع انبار ذخیره اطلاعات نیست (دان هیل، 1995).

روش تدریس مورد تاًکید دو نوع طرز تفکر نیز، متفاوت است. روش تدریس مورد تاًکید در طرز تفکر نوع اول، روش تدریس منفعل است، دانش&zwnj آموزان فقط به گوش کردن مطالب می&zwnj پردازند یا مطلبی را حفظ می&zwnj کند. روش تدریس مورد تاًکید در طرز تفکر دوم، می&zwnj تواند فعال باشد، یعنی دانش&zwnj اموزان در جریان آموزش، نقش فعالی خواهند داشت و کارشنان صرفاً حفظ کردن و یا به خاطر سپردن اطلاعات و معلومات نیست، بلکه از قدرت تجزیه و تحلیل برخوردار هستند (مشکلانی، 1376).

در روند تعلیم و تربیت، روش&zwnj های فعال تدریس به منزله ابزارهای کار معلمان تلقی می&zwnj گردند، هر اندازه که با روش&zwnj های متفاوت اشنا باشیم ابزارهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت. توسط این ابزارهاست که می&zwnj توان محتوا و مواد دلخواه را با توجه به عامل زمان و مکان در اختیار دانش&zwnj آموزان قرار داد (قورچیان، 1379).

روش&zwnj های فعال تدریس جزو مهارت&zwnj های حرفه&zwnj ای معلمان محسوب می&zwnj شود و هنز معلم در کیفیت انتخاب و اجرای آن&zwnj هاست. از آنجا که اطلاعات و توانایی های افراد متفاوت است، نحوه یادگیری و چگونگی آموزش آنها نیز متفاوت خواهد بود. به این سبب، معلمان باید به روش&zwnj های گوناگون تدریس مجهز باشند تا بتوانند بر اساس توانایی فراگیران خود، تدریس مطلوبی را ارائه دهند. امروزه روش&zwnj های فعال تدریسی که بتواند فعالیت&zwnj های دانش&zwnj آموزان را تقویت و یادگیری را به یک جریان دو سویه تبدیل کند، از اهمیت ویژه&zwnj ای برخوردار می&zwnj باشد. ولی متاسفانه امروزه اغلب فرآیندهای آموزشی، آثار و اهداف موردنظر یادگیری را به دست نمی&zwnj آورند و کلاس محل تکثیر دانش&zwnj و اطلاعات می&zwnj شود و معلم می&zwnj کوشد کلیه مفاهیم را در ذهن دانش&zwnj آموزان انبار کند و خلاقیت، نوآوری و رشد استعدادهای آنان را نادیه بگیرد که چنین یادگیری نیز پایدار نخواهد ماند (فضلی خانی، 1378).



دریافت‌فایل