خورشد

۵۹ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پایان

فناوری نانو چیست؟

فناوری&zwnj نانو واژه&zwnj ای است کلی که به تمام فناوری&zwnj های پیشرفته در عرصه کار با مقیاس نانو اطلاق می&zwnj شود. معمولاًمنظور از مقیاس نانوابعادی در حدود 1nm تا 100nm می&zwnj باشد. (1 نانومتر یک میلیاردیم متر است).اولین جرقه فناوری نانو (البته در آن زمان هنوز به این نام شناخته نشده بود) در سال 1959 زده شد. در این سال ریچارد فاینمن طی یک سخنرانی با عنوان « فضای زیادی در سطوح پایین وجود دارد» ایده فناوری نانو را مطرح ساخت. وی این نظریه را ارائه داد که در آینده&zwnj ای نزدیک می&zwnj توانیم مولکول&zwnj ها و اتم&zwnj ها را به صورت مسقیم دستکاری کنیم.

مقیاس نانو

سازمان بین&zwnj المللی استانداردها یک متر را بدین گونه تعریف کرده است:

طولی که توسط نور در خلأ در بازه زمانی 29979457/1 ثانیه طی می&zwnj شود، یک متر می&zwnj باشد ویک نانومتر 10-9متر می&zwnj باشد.با ایجاد ارتباط میان اندازه اتم&zwnj ها و مقیاس نانو می&zwnj توان یک نانومتر را راحت&zwnj ترتصورکرد. یک نانومتر برابر قطر 10 اتم هیدروژن و یا 5 اتم سیلسیم می&zwnj باشد. درک این موضوع برای افراد معمولی نیز راحت&zwnj تر می&zwnj باشد.

همچنین :

یک نانو متر یک میلیاریم متر است.

یک گلبول قرمز دارای عرض تقریبی هفت هزار نانومتر است.

یک مولکول آب دارای قطری حدود 1 نانو متر است.

مولکول اندازه پروتئینها بین 1 تا 20 نانومتر است .

طبق تعاریف مقیاس طولی بین 1 نانومتر تا 100 نانومتر را مقیاس نانو می گویند

تصور کنید که در یکی از گرمترین روزهای آفتابی در تابستان، نور خورشید مستقیما به اتاق شما می تابد و هیچ راه گریزی به جز استفاده از پنجره هایی با شیشه های دودی برای متعادل تر کردن گرما و نور اتاق ندارید. همچنین دوست دارید تا تنها زمانی که نور شدت دارد شیشه درست مانند عینک های فتوکرومیک دودی شوند.

کاربرد فناوری نانو در مهندسی عمران(آسفالت)

واژه فناوری نانو اولین بار توسط نوریوتاینگوچی استاد دانشگاه علوم توکیو در سال 1974 بر زبانها جاری شد. او این واژه را برای توصیف ساخت مواد (وسایل) دقیقی که تلورانس ابعادی آنها در حد نانومتر می&zwnj باشد، به کار برد. در سال 1986 این واژه توسط کی اریک درکسلر در کتابی تحت عنوان : « موتور آفرینش: آغاز دوران فناوری&zwnj نانو» بازآفرینی و تعریف مجدد شد. وی این واژه را به شکل عمیق&zwnj تری در رساله دکترای خود مورد بررسی قرار داده و بعدها آنرا در کتابی تحت عنوان « نانوسیستم&zwnj ها ماشین&zwnj های مولکولی چگونگی ساخت و محاسبات آنها» توسعه داد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 52 صفحه می باشد.

اولین قانون راهنمایی و رانندگی در تهران

مردم آن روز در دی ماه سال 1309 که دست های راننده ها را مدام در حرکت دیدند، به خنده افتادند، اما خیلی زود یاد گرفتند از دست چپ و راست شان چه زمانی کمک بگیرند و چطور در هوا تکانشان بدهند تا شوفرهای دیگر بفهمند که حالا قرار است صاحب دست ها چه کند؛ دور بزند، بایستد، پارک کند و دقیقاً از همان روزها شروع شد. آن روزها نوای بوق تا فاصله 100 متری شنیده می شد. همان دوره با همان قوانین 32 بندی، ماشین ها صاحب 5 پلاک شدند؛ نام کارخانه، آدرس مالک، نمره عقب، نمره جلو و پلاک مالیات. تصویب قوانین به همین جا ختم نشد؛ حود 1308 وقتی تعداد اتول سوارهای شخصی شهر به 1522 نفر رسید، قوانین مربوط به عابران پیاده وضع شد. آبان 1305 پایتخت نیز بوذرجمهری، بلدیه چی شهر یک کمپانی دانمارکی را مسئول اتوبوسرانی شهر کرد و قرار شد فرنگی جماعت 7 خط راه بیندازد که در هر کدام 2اتوبوس فعال باشد. کرایه این اتوبوس ها 8 شاهی برای یک مسیر بود. تهرانی که اتوبوس هایش از ابتدا تا انتهای مسیر 25 بار توقف می کردند و سرعت شان 20 کیلومتر بود. اواخر سال 1312، وقتی « سرتیپ قلی هوشمند» به جای بوذرجمهری بلدیه چی شهر شد، اعلام کرد محل عبور پیاده ها را از عرض خیابان به صورت مورب سنگ فرش کنند و عابران را موظف کرد تنها از همان مسیرها عبور کنند. بعد به سراغ اتوبوسران ها رفت و اعلام کرد که آنها حین رانندگی نباید حرف بزنند و آیین نامه اتوبوسرانی به وسیله شهربانی تنظیم شد.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
آموزش

یکی از روش های حل معادلات روش المان محدود (Finite Element Method) است. با استفاده از نرم افزار MATLAB می توان روش اجزای محدود را پیاده سازی نمود. با استفاده از این جزوه شما می توانید حل المان محدود را با نرم افزار متلب بیاموزید. همچنین کد های نوشته شده و مسائل در داخل کتاب موجود می باشد...

width=

جزوه آموزش برنامه نویسی به روش المان محدود در نرم افزار MATLAB، مشتمل بر 11 بخش، 46 صفحه، به زبان انگلیسی، تایپ شده، با فرمت PDF، به ترتیب زیر گردآوری شده است:

Chapter 1: Introduction

  • Notation

Chapter 2: A Few Words on Writing Matlab Programs

Chapter 3: Sections of a Typical Finite Element Program

Chapter 4: Finite Element Data Structures in Matlab

  • Nodal Coordinate Matrix
  • Element Connectivity Matrix
  • Definition of Boundaries
  • Dof Mapping

Chapter 5: Computation of Finite Element Operators

  • Quadrature
  • Operator - Scattering
  • Enforcement of Essential Boundary Conditions

Chapter 6: Where To Go Next

Chapter 7: Installation of Example Matlab Program

Chapter 8: Example, Beam Bending Problem

Chapter 9: Example, Modal Analysis of an Atomic Force Microscopy (AFM) Tip

Chapter 10: Common Matlab Functions

Chapter 11: List of Figures

width=

جهت خرید جزوه آموزش برنامه نویسی به روش المان محدود در نرم افزار MATLAB، به مبلغ فقط 2000 تومان و دانلود آن بر لینک در پنجره زیر کلیک نمایید.

!!لطفا قبل از خرید از فرشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر قیمت محصولات ما را با سایر فروشگاه ها و محصولات آن ها مقایسه نمایید!!

!!!تخفیف ویژه برای کاربران ویژه!!!

با خرید حداقل 10000 (ده هزارتومان) از محصولات فروشگاه اینترنتی کتیا طراح برتر برای شما کد تخفیف ارسال خواهد شد. با داشتن این کد از این پس می توانید سایر محصولات فروشگاه را با 20% تخفیف خریداری نمایید. کافی است پس از انجام 10000 تومان خرید موفق عبارت درخواست کد تخفیف و ایمیل که موقع خرید ثبت نمودید را به شماره موبایل 09016614672 ارسال نمایید. همکاران ما پس از بررسی درخواست، کد تخفیف را به شماره شما پیامک خواهند نمود.



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه65

فهرست مطالب

مقدمه

مدخلی بر مفهوم مدیریت

برنامه ریزی

برنامه ریزی جامع( استراتژیک)

خصوصیات برنامه ریزی استراتژیک اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع در سازمان

برنامه ریزی عملیاتی در سازمان

فرایند برنامه ریزی جامع تکنیکهای برنامه ریزی

نمونة تکمیل شده جدول کارنما

برنامه ریزی نیروی انسانی

روش تجزیه و تحلیل هدفها و فعالیتها

برنامه ریزی احتیاجات نیروی انسانی

روش نرخ روند

نمودار نرخ روند نسبت سرپرستان به فروشندگان

سازماندهی

سازماندهی پویا

الگوهای جدید ساخت سازمانی

محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمانی

کنترل و نظارت در سازمان

تعاریف:

شاید یکی از مهمترین فعالیتها در زندگی اجتماعی بشر امروز را بتوان مدیریت دانست. در عصر حاضر به مدد این فعالیت است که مأموریتها و اهداف سازمانها تحقق می یابند. از منابع و امکانات موجود بهره برداری می شود و توانایی و استعداد انسانها از قوه به فعل در می آید. مدیران در انجام وظایف خود فرایندی را دنبال می کنند که شامل اجزایی چون برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و کنترل، انگیزش، ارتباطات، هدایت و تصمیم گیری است. مجموعة این فعالیتهاست که مدیریت را شکل می دهد و هماهنگی و نیل به هدفها را میسر می سازد.

صاحبنظران مدیریت را هنر انجام امور به وسیلة دیگران توصیف کرده و بر نقش دیگران و قبول هدف از سوی آنان تأکید ورزیده است. گروهی مدیریت را علم و هنر هماهنگی کوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف معین توصیف کرده اند. گروهی دیگر مدیریت را در قالب وظایفی چون برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و&hellip بیان نموده اند. یکی از علمای مدیریت و اقتصاد مدیریت را تصمیم گیری دانسته و این



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
دانلود


دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
چندین

این پروژه یک پروژه کامل و کارامد و قابل ارایه برای دروس مدار های منطقی ، مدار های الکترونیکی ، معماری کامپیوتر و آزمایشگاه های هر سه درس می باشد. از مهمترین ویژگی های این پروژه این است که از قابلیت ویرایش و تغییرات جهت نمایش ساده یا حرفه ای دارد و با وجود ظرافت هایی که در آن استفاده شده کارکردن با آن بسیار ساده است. این پروژه تاکنون در هیچ سایتی نمایش داده نشده و طراح آن خودم هستم. مطمئن باشید با ارایه این پروژه نمره ای کمتر از بیست نخواهید گرفت.
نحوه کار با این پروژه به صورتی است که توسط دو سری چهارتایی از ورودی های سمت چپ مقادیر عملوندها وارد می شود و تک ورودی سمت چپ منها یا جمع را مشخص می کند و پنج خروجی سمت راست پاسخ جمع یا تفریق را نمایش می دهد. این محاسبات در هر دو حالت باینری و bcd قابل نمایش است.

width=width=



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه14

فهرست مطالب

عکسهایی از انواع گل گاو زبان:

اکولوژی:

روش تکثیر و کاشت:

ماده مؤثره:

خواص داروئی:

برداشت فراورده:

زبان به احتمال زیاد بومی منطقه مدیترانه است ولی بعضی محققین عقیده دارندبومی خاورمیانه است. کشت و کار گاوزبان بوسیله عربها در جنوب اسپانیا در قرون وسطی معرفی شد. این گیاه دربسیاری از مناطق اروپا, غرب آسیا و آمریکای شمالی می روید و اغلب بصورت وحشی در محل های لم یزرع و کناره رودخانه ها دیده می شود.گل گاو زبان در ایران، جزء گیاهان بومی گیلان بشمار می&zwnj رود و از قدیم در بسیاری نقاط گیلان به شکل خودرو وجود داشت. ودر حال حاضر گاوزبان بیشتر در بلندیهای رامسر ،رودسر و شهسوار بصورت خودرو و نیز زراعی وجود دارد.
این گیاه در فرانسه شکوفه&zwnj آبی تندرستی نامیده می&zwnj شود، زیرا گل های آن به رنگ آبی است و داروی خوبی برای دهقانان که معمولا نیاز به تنفس بیشتر در هنگام کار کردن دارند می باشد.

گیاهشناسی:

گل گاوزبان گیاهی است علفی که ارتفاع بوته آن تا 60 سانتیمتر می&zwnj رسد. ساقه آن شیاردار ،خاردار ، توخالی و آبدار می باشد و ارتفاع ساقه های آن به ‪ ۵۰ سانتیمتر می&zwnj رسد.برگ&zwnj های این گیاه نسبتا بزرگ،ساده ،چین خورده به رنگ سبز تیره، تخم مرغی شکل و نوک تیزند که به طور متناوب بر روی ساقه گیاه قرار دارند. تمام سطح گیاه پوشیده از کرک&zwnj های سفید و منشعب است.
گلهای این گیاه در انتهای ساقه قرار دارد. گل&zwnj های لوله&zwnj ای شکل و آبی رنگ

گ



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:3

فهرست مطالب

ادوار نبوت:دوره چهارم نبوت

لقب:کلیم ا...

معنای اسم:از آب کشیده شده

پدر:عمران

مادر:یوکابد

تاریخ ولادت:۳۷۴۸ سال بعد از هبوت آدم.

مدت عمر: ۱۲۰ سال

بعثت:آن حضرت با برادرش هارون برای بنی اسراعیل مبعوث شد.

محل دفن:بروایتی در شش فرسنگی بیت المقدس مدفون است.

نسب:موسی بن عمران بن قاهث بن لاوی بن یعقوب بن اسحاق بن ابراهیم(ع)

تعداد فرزندان:آن حضرت ۲پسر داشت.

مختصری بر زندگینامه:

حضرت موسی از پیامبران اولواالعزم است،که در شهر منفیس ودر زمان سلطنت رامسس دوممتولد گردید. تولداو در زمانی اتفاق افتاد ،که فرعون نوزادان پسر بنی اسرائیل رامعدوم می کرد



دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه7

نیل یکی از طولانی&zwnj ترین رودهای جهان است. این رود در شمل شرقی قاره آفریقا قرار گرفته و رگ حیاتی کشور مصر بشمار می&zwnj آید.

فارسی باستان به این رود پیراو می&zwnj گفتند.در مصر باستان نیز این رود را خِپی میگفته اند. رود نیل با ۶۶۷۱ کیلومتر طول، طولانی&zwnj ترین رود جهان است. این رود از رشته کوه&zwnj هایی در مرکز قاره آفریقا سرچشمه می&zwnj گیرد و راه طولانی خود را به سمت شمال آغاز می&zwnj کند؛ در طی مسیر، رودهای زیادی که از کوه&zwnj های غرب این قاره سرچشمه گرفته&zwnj اند، به آن می&zwnj پیوندند. رود نیل از کشورهای اوگاندا، سودان و مصر و از شهرهای مهمی چون خارطوم، پایتخت سودان، و قاهره، پایتخت مصر، می&zwnj گذرد و سرانجام به دریای مدیترانه می&zwnj ریزد. نیل شاهراه حیاتی این کشورهای خشک و بیابانی و سبب برتری موقعیت آنها بر دیگر کشورهای آفریقایی است. تمدن&zwnj های بزرگ دوران باستان همه در کنار رودهای بزرگ و پر آب پدید آمده&zwnj اند، مانند تمدن میانرودان در اطراف رودهای دجله و فرات، و تمدن سند در حاشیه رود سند. تمدن مصر باستان نیز چند هزار سال قبل از میلاد مسیح در کنار رود نیل شکل گرفت و آثار درخشانی از خود باقی گذاشت. بنابر قول مشهور، این رود همان رودی است که برای عبور بنی اسرائیل به رهبری موسی به امر خدا شکافته شد و پس از ورود فرعون و سپاهیانش، به هم آمد و آنها غرق شدند.

در جایی که رود نیل به مدیترانه می&zwnj ریزد، منطقه&zwnj ای حاصلخیز به نام دلتای نیل قرار دارد. آغاز علم هندسه عملی نیز بدین صورت بود که: در مصر باستان، زندگانی مردم از راه کشاورزی در سرزمین&zwnj های اطراف نیل می&zwnj گذشت، اما هر سال در فصل بهار، نیل طغیان می&zwnj کرد و زمین&zwnj های مردم زیر آب می&zwnj رفت؛ و زمانی که شدت آب کم می&zwnj شد، زمین&zwnj ها دوباره پیدا می&zwnj شدند، اما تمام نشانه&zwnj های مرز و حد هر زمین، به کلی از میان رفته بود. بنابراین مصریان قدیم برای حل این مشکل به محاسبه طول و عرض زمین&zwnj ها پرداختند و بدین صورت شالوده هندسه عملی را بنا کردند. دانشمندان اسلامی مانند ابن سینا از رود نیل و مشخصات آن سخنان زیادی گفته&zwnj اند.

رودخانه نیل مبدا پیدایش مصر و فراعنه

هر سال در ماه سپتامبر با ذوب شدن برفهای کوهستان های اتیوپی آب رودخانه نیل به شدت افزایش یافته و از بستر خود خارج می شود و در سراسر دره نیل گسترش می یابد.





دریافت‌فایل



  • ۰
  • ۰

لینک پرداخت دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:word(قابل ویرایش)

تعداد صفحه :13

فهرست:

اینترنت: خوب، بد، زشت یا زیبا


نقش اینترنت در ایجاد اخلاق سازنده در کاربران

تعامل و همزیستی جهانی: شکل&zwnj گیری هویت پویا

نتیجه

مراجع

کثرت&zwnj گرایی فرهنگی

جهانی شدن و حقوق شهروندی

مقدمه:

موضوعات اخلاقی معمولاً بر مبنای اصول فلسفی یا دینی جوامع مورد بحث و بررسی قرار می&zwnj گیرند، مانند اینکه انسان باید با پدر و مادر، همسر و فرزندان خود چگونه رفتاری داشته باشد؟ پیشرفت&zwnj هایی هم که در حوزه دانش و فناوری روی می&zwnj دهند گاهی اوقات روابط میان انسان&zwnj ها و اصول اخلاقی پذیرفته شده در هر جامعه را به چالش می&zwnj گیرند. اغلب در رابطه با انسان و ماشین این ایده مطرح می&zwnj شود که ماشینی&zwnj شدن جامعه سبب کمرنگ شدن عواطف انسانی و سردی روابط میان انسانها شده است. چنین دیدگاهی در نگاه اول می&zwnj تواند درست به نظر برسد، اما برای دنیای امروز چندان مصداق ندارد.



دریافت‌فایل