خورشد

  • ۰
  • ۰
کارافرینی

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:43

فهرست و توضیحات:

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

اهداف تحقیق

پیشینه طرح پژوهش

تجزیه و تحلیل

روش تحقیق

سابقه تحقیق

اصطلاحات و مفاهیم

نوع دیگری از طرز تفکر این است که ذهن به عنوان منبعی فعال است و هر نقش، اطلاعات و معلومات را به همان شکل که از محیط می&zwnj گیرد، در خود جای نمی&zwnj دهد. ذهن موجودی فعال است، مطلب را می&zwnj گیرد، تجزیه و تحلیل می&zwnj کند و در واقع انبار ذخیره اطلاعات نیست (دان هیل، 1995).

روش تدریس مورد تاًکید دو نوع طرز تفکر نیز، متفاوت است. روش تدریس مورد تاًکید در طرز تفکر نوع اول، روش تدریس منفعل است، دانش&zwnj آموزان فقط به گوش کردن مطالب می&zwnj پردازند یا مطلبی را حفظ می&zwnj کند. روش تدریس مورد تاًکید در طرز تفکر دوم، می&zwnj تواند فعال باشد، یعنی دانش&zwnj اموزان در جریان آموزش، نقش فعالی خواهند داشت و کارشنان صرفاً حفظ کردن و یا به خاطر سپردن اطلاعات و معلومات نیست، بلکه از قدرت تجزیه و تحلیل برخوردار هستند (مشکلانی، 1376).

در روند تعلیم و تربیت، روش&zwnj های فعال تدریس به منزله ابزارهای کار معلمان تلقی می&zwnj گردند، هر اندازه که با روش&zwnj های متفاوت اشنا باشیم ابزارهای متعددی را در اختیار خواهیم داشت. توسط این ابزارهاست که می&zwnj توان محتوا و مواد دلخواه را با توجه به عامل زمان و مکان در اختیار دانش&zwnj آموزان قرار داد (قورچیان، 1379).

روش&zwnj های فعال تدریس جزو مهارت&zwnj های حرفه&zwnj ای معلمان محسوب می&zwnj شود و هنز معلم در کیفیت انتخاب و اجرای آن&zwnj هاست. از آنجا که اطلاعات و توانایی های افراد متفاوت است، نحوه یادگیری و چگونگی آموزش آنها نیز متفاوت خواهد بود. به این سبب، معلمان باید به روش&zwnj های گوناگون تدریس مجهز باشند تا بتوانند بر اساس توانایی فراگیران خود، تدریس مطلوبی را ارائه دهند. امروزه روش&zwnj های فعال تدریسی که بتواند فعالیت&zwnj های دانش&zwnj آموزان را تقویت و یادگیری را به یک جریان دو سویه تبدیل کند، از اهمیت ویژه&zwnj ای برخوردار می&zwnj باشد. ولی متاسفانه امروزه اغلب فرآیندهای آموزشی، آثار و اهداف موردنظر یادگیری را به دست نمی&zwnj آورند و کلاس محل تکثیر دانش&zwnj و اطلاعات می&zwnj شود و معلم می&zwnj کوشد کلیه مفاهیم را در ذهن دانش&zwnj آموزان انبار کند و خلاقیت، نوآوری و رشد استعدادهای آنان را نادیه بگیرد که چنین یادگیری نیز پایدار نخواهد ماند (فضلی خانی، 1378).



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-98631-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d9%87/
  • ۹۵/۰۵/۳۱
  • amiro zigori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی