خورشد

  • ۰
  • ۰
دانلود

دستگاه تنفسی ، اکسیژن برای سلولهای بدن را تامین می&zwnj کند و دی&zwnj اکسید کربن موجود در بافتها را به خارج از بدن دفع می&zwnj کند. دستگاه تنفس شامل ریه&zwnj ها ، مجاری هوایی و قفسه سینه است که ریه&zwnj ها را در خود جای داده است. در هنگام دم ، ریه&zwnj ها بزرگ می&zwnj شوند، فشار درون ریه کاهش می&zwnj یابد. اختلاف فشار بین ریه و هوای بیرون افزایش می&zwnj یابد و باعث می&zwnj شود که هوا به درون ریه&zwnj ها راه یابد. در هنگام بازدم حجم ریه کمتر می&zwnj شود فشار درون ریه افزایش یافته و اختلاف فشار با هوای بیرون بیشتر شده و هوا از ریه&zwnj ها خارج می&zwnj شود.

هدف تنفس مبادلات گازها بین بدن و محیط خارج است. برای انجام این کار تنفس را می&zwnj توان به 4 بخش تقسیم کرد: تهویه ریوی که به معنی ورود و خروج هوا بین محیط و حبابچه&zwnj هاست ، دیفوزیون اکسیژن و دی&zwnj اکسید کربن بین حبابچه&zwnj ها و خون ، انتقال اکسیژن و دی&zwnj اکسید کربن در خون و مایعات بدن به سوی سلولها و بر&zwnj عکس و تنظیم تنفس. سیستم عصبی بطور طبیعی میزان تهویه حبابچه&zwnj ای را بسته به نیازهای بدن تنظیم می&zwnj کند. بطوری که فشار اکسیژن و دی&zwnj اکسید کربن خون شریانی حتی در جریان فعالیت عضلانی متوسط تا طاقت فرسا و انواع استرسهای تنفسی به سختی تغییر می&zwnj کند.

مرکز تنفسی از چندین گروه نورونها تشکل شده که بطور دو&zwnj طرفه در بصل&zwnj النخاع و پل مغزی قرار گرفته&zwnj اند. مرکز تنفسی به سه مجموعه عمده از نورونها تقسیم می&zwnj شود.

&bull یک گروه تنفسی پشتی که در ناحیه پشتی بصل&zwnj النخاع قرار داشته و بطور عمده موجب عمل دم می&zwnj شوند. این گروه نقش اصلی را در کنترل تنفس دارند.
&bull یک گروه تنفسی شکمی که در بخش شکمی - جانبی بصل&zwnj النخاع قرار داشته و بسته به اینکه کدام نورونها در این گروه تحریک شوند، می&zwnj تواند موجب عمل دم و بازدم شود.
&bull مرکز پنوموتاکسیک که در ناحیه پشتی در بخش فوقانی پل مغزی واقع شده و به کنترل فرکانس و طرح تنفس کمک می&zwnj کند.

شامل 4 صفحه word



دریافت‌فایل



لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-106641-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85-%d8%aa%d9%86%d9%81%d8%b3/
  • ۹۵/۰۶/۳۰
  • amiro zigori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی