معلمان به طور معمول دانش آموزانی را که سخت کوش، ساعی و علاقه&zwnj مند به دروس باشند، در زمره دانش &zwnj آموزان خوب قرار می&zwnj دهند و یا به طور خلاصه می&zwnj گویند: دانش آموزان خوب، آنهایی هستند که در دروس خود انگیزه دارند. احیاناً منظور ایشان دانش آموزانی است که در فعالیتهای آموزشی خود موفق هستند. به طور کلی همه انسانها به جز بیماران روحی &ndash روانی برای برخی کارها انگیزه دارند و برای برخی دیگر هیچ انگیزه&zwnj ای ندارند. همواره دیده&zwnj ایم که بعضی از جوانان به طور مثال برای بازی فوتبال انگیزه دارند، برخی دیگر فرضا برای خرید موتور سیکلت و برخی هم برای اینکه دیگران ناراحتی&zwnj های مختلف را به وجود آورند، انگیزه دارند. در واقع همگی برای کای انگیخته شده&zwnj اند، و دلیل ندارد که این کار همواره تکالیف مدرسه باشد.
در شرح فوق در زمینه ویژگیهای دانش آموزان خوب می بینیم که نوعا معلمان برهوش تاکید نسبتا کمی دارند. و بیش از هوش به عنوان یک کیفیت خوب، انگیزش دارای اهمیت است. همواره دانش آموزان سخت کوشی هستند ک در کارهای خود پیشرفت هرچند کند اما یکنواختی دارند و همچنین دانش اموزان باهوشی هستند که از تواناییهای خود به خوبی بهره نمی&zwnj گیرند. معلمان به طور معمول داشتن دانش آموزان نوع اول را بر نوع دوم ترجیح می&zwnj دهند. این معلمان بر این باورند که دانش اموزان دارای انگیزش، حتی اگر از پیشرفت اندکی برخوردار باشند، در محدوده توانایی خود عمل می کنند. بنابراین تلاش برای افزونی انگیزش تحصیلی از اهمیت بسزایی برخوردار است. دیگر آن که نظارت برکلاسی که دانش آموزان دارای انگیزش دارد، با دشواری چندانی روبرو نمی&zwnj شود. چنین دانش&zwnj آموزانی به برنامه انضباطی نیازی ندارند و به توصیه های معلم توجه می&zwnj کنند و در موارد لازم به بحث و گفتگو با معلم می پردازند. معلم نیز ترغیب می&zwnj شود تا برای بهبود کیفیت آموزش خود تلاش بیشتری کند.
شامل 64 صفحه فایل word قابل ویرایش
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/project-102107-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%85%d9%82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%8a%d8%b2%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d9%83%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%af%d8%b1%d8%b3/
- ۹۵/۰۶/۱۲